Участь у пробному зовнішньому незалежному оцінюванні взяли 92% від зареєстрованих осіб з Бахмутської, Світлодарської, Сіверської, Соледарської, Часовоярської територіальних громад. Минулого року через суворі карантинні обмеження пробне ЗНО взагалі не проводили.
Цьогоріч учасники мали змогу обрати для здачі лише один предмет, писали у 5-й та 24-й школі, а відповіді передавали вдома через свій особистий кабінет. Чи було таке тренування корисним?
Для дотримання усіх карантинних умов у школах проводили: скринінг, дезінфекцію рук, витримували соціальну дистанцію, провітрювали приміщення.
«Пробне ЗНО не є обов’язковим, воно також платне, учні здають його для того, щоб ознайомитися із процедурою тестування: від заходу до пункту тестування, перебування в аудиторіях, заповнення зошитів. Учасники могли опинитися в умовах здачі, не вдома, коли під рукою є додаткові джерела інформації, комп’ютер, або телефон» – говорить директорка ЗОШ № 24 Ольга Тирлчкіна.
По закінченні тестування учні забирали свій зошит і бланки відповідей. Потім за бажанням, свої результати із бланків відповідей могли перенести до сервісу на сайті регіонального центру оцінювання якості освіти для отримання свого рейтингового балу серед усіх, хто складав ЗНО. Тести здавали 10 квітня, на тижні був час додати інформацію і отримати результат.
«Обрати для здачі можна було один предмет, але доступ до електронних зошитів учні могли отримати з усіх предметів», – додає директорка.
Учень-одинадцятикласник НВК №11 Платон Мясніков здавав українську мову та літературу, щоб спробувати свої сили в одному з обов’язкових предметів. Говорить, пробне ЗНО пройшло добре, вважає, що на основній сесії досвід пробного ЗНО додасть впевненості.
Учениця 24-ї школи Валерія Мосіндз також обрала для здачі українську мову та літературу. Говорить, цьому предмету приділяла багато уваги під час підготовки до ЗНО. Хвилювалася стосовно письмового твору, тому вирішила попрацювати над помилками перед тестуванням. Готувалася і з репетитором, і самотужки.
За словами дівчини, дистанційна форма навчання певною мірою допомагає їй у підготовці до ЗНО, адже більше часу та сил можна приділяти саме репетиторам, чи самостійному опрацюванню матеріалу. За звичайним графіком зі школи додому приходила близько четвертої, а за годину вже йти до репетитора, тому втомлювалася більше. Онлайн-навчання дозволяє зекономити час.
На питання, чи допоможе пробне ЗНО подолати хвилювання під час основної сесії, випускниця однозначної відповіді не має.
«По-перше, я була у своїй школі, зі своїми вчителями, тому почувалася комфортно, думаю, що на справжньому ЗНО такого не буде, тим паче воно може проходити у різних навчальних закладах міста» – додає випускниця.