Цієї зими було багато нарікань щодо якості очищення та посипки доріг у Бахмутській громаді. Між тим, у Бахмутському комбінаті комунальних підприємств, який обслуговує дороги в місті і сільських громадах, заявили, що за півтора місяці зимового періоду витратили на 460 т шлакосольової суміші більше, ніж за всю зиму минулого року. Чому міжміські траси не потрібно порівнювати з міськими дорогами, пояснив виконуючий обов’язки директора Бахмутського комбінату комунальних підприємств Анатолій Дерюга.
«На трасі машина на швидкості скидає сніг в кювет і він не повертається на дорогу. У місті бордюр заважає скинути сніг, той тане, та повертається знову на дорогу. До того ж на більшості доріг немає, або погано працюють зливівки. Ми вже відновили злив на вул. Горбатова – там ситуація краща. Коли працює відвал, залишається неочищена ділянка між бордюром і простором зачистки. Таким чином, частина дороги по краям залишається не очищеною, і з кожним разом ширина неочищеної ділянки збільшується, бо на краях при зміні температур з’являється крига», – пояснює Дерюга.
У цьому році для того, щоб зрізати ці крижані ділянки, наймали грейдер.
Сьогодні вночі на маршрут вийдуть навантажувач і два КамАЗи, для яких вже підготували 74 тонни суміші. Кажуть, що суміш не економлять, але сіль починає працювати лише при плюсовій температурі, тому ефект видно не зразу.
В якості нового методу боротьби проти зледеніння доріг хочуть спробувати проливання льоду рапою (концентрованим сольовим розчином).
«Цветмет допоміг нам зробити рапу – спробуємо пролити по льоду», – коментує Дерюга.
Крім експериментів із діючими речовинами, хочуть оновити техніку, оскільки, діюча працює з великим навантаженням, до того ж приєднались сільські громади, які також треба встигати обслуговувати, кажуть, що в міськраді є порозуміння і сподіваються на співпрацю.